tisdag 13 december 2011

Vila

Efter att ha suttit med examinations arbete på fredags morgonen drog jag iväg till ett dans fuego pass på Friskis och svettis. Jag hade längtat hela veckan men hade från början trott att jag skulle få med än vän, vilket jag inte fick. Men jag drog dit i sista minuten ändå, tänkte att jag brukar ha så roligt på de passen i alla fall!

Efter passet drog jag iväg till en matbutik innan jag for iväg till helg jobbet….
Det kanske inte var världens smartaste idé att dra direkt från en träning till en arbetsplats med barn men jag ville verkligen träna innan ett 24 timmars pass, det var verkligen viktigt för mig!

Efter mitt 24 timmars pass var jag faktiskt endast trött och tänkte att jag kanske hade sluppit undan alla baciller som fanns där! Men på söndagsmorgonen när jag klev upp för mitt andra helgpass kände jag mig krasslig i halsen och näsan….

På kvällen eter jobbet satt jag och frös med två tjocktröjor på mig ramför datorn ör att skriva klart examinations arbetet. Drack både ingefära/citron te och enchinagard… Jag hoppades på att en hel natts sömn skulle få bort förkylningen som var på väg….

Väl på måndagsmorgonen kände jag mig ännu tjockare i halsen och i näsan så fick ta hjälp av en klasskompis att lämna mitt examinations arbete i skolan, jag hade kunnat åka in med henne men vill inte smitta alla i skolan då vi även skulle ha en föreläsning.  Själv åkte jag senare hem till föräldrarna för lite mer ompyssling ;)

Idag, tisdag vaknade jag upp fortfarande med rosslig hals och täppt näsa och hoppas på att det är över tills i morgon….

Vill ju ut och springa, in till friskis och träna, in till simhallen och simma!

Jag hade tänkt ta helgen att vila upp mig på, lite extra eftersom jag tränade rätt mycket veckan innan, men så här mycket vila hade jag inte tänkt mig! L

To be continue!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar