fredag 2 december 2011

Underbara fredag!

Eftersom jag redan igår kväll visste om att det skulle bli en plugg dag idag planerade jag in en morgonrunda med Lina som resulterade i 12,5 km i ett ok prat tempo. Det känns riktigt skönt att jag kan ligga under 6 minuters tempo/km och ändå föra en dialog med den jag springer med!
Eftersom jag hade bokat in ett cirkelfys pass på Friskis och Svettis med min pojkvän och min pappa var jag även tvungen att ta en powernap mellan pluggandet och träningen, men förhoppningsvis har inte pluggandet fått lida allt för mycket för min tränings abstinens idag….  

Tror nämligen på vikten av återhämtning och ibland kan det säkert vara bra att ta en kort powernap även på dagen… Det är de dagar då jag måste sitta still och plugga, de dagar är jag som mest träningssugen…
Här kommer Friskis och Svettis förklaring på vad Cirkelfys är för något:
Cirkelfys -Fysträning i cirkelform
Peppande och svettigt pass med mycket driv. Betoningen ligger på uthållig styrka i stationer men är också pulshöjande. Övningarna är funktionella, utmanande och förstärks med hjälp av redskap, exempelvis bosu och vikter. Passet ligger på medelnivå eller över och kräver en viss kroppskontroll. Du tränar balans, rörlighet, koordination och kondition på ett tufft, sportigt och roligt sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar