torsdag 22 december 2011

Jag hade rätt i att ta det försiktigt i början....

Min känsla av att jag ändå gjorde rätt att sätta igång med träningen känns nu i efterhand väldigt rätt! Det känns bra att kunna träna lite styrka, få igång kroppen igen i fysisk aktivitet, att ta det försiktigt i början helt enkelt…
Igår var det dock dags att ta upp konditionsträningen igen!
Det blev en morgonrunda. Dock sen morgonrunda (började vid ca. 10:30) En långsam runda fick det bli, på 10 km… Bara för att känna av konditionen och för att börja bygga upp det jag har tappat på det ca två veckor jag har varit utan löpningen! Det kändes bra efteråt, trotts det långsamma tempot var det ganska tungt men som sagt första konditionsträningen på två veckor…
Idag blir det vila, jag ska låta kroppen ta igen sig för allt fysiskt arbete den har hittills fått stå ut med. Även fast jag verkligen vilat ut på nätterna och tagit ordentliga sovmorgnar tror jag att det är lämpligt med en dags vila. Det brukar jag ju ha annars och tror det är desto viktigare nu när jag precis varit sjuk…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar