söndag 25 december 2011

Funderingar...

Funderade över den snabba plötsliga träningsvärken jag fick bara några timmar efter cirkelfyspasset i fredags, det som gjorde mig så orolig inför lördagens morgon långpass.
Anledningen till att jag trodde det kunde bero på att jag inte stretchat tillräckligt direkt efter passet samt ätit något mer ordentligt någon timme efter passet. Är för att jag har märkt vi de tillfällen då min kropp pressat sig lite mer än normalt, samt inte stretchat ordentligt samt att inte ätit ganska nära inpå den fysiska prestationen, har jag efter bara några få timmar fått extrem träningsvärk! Jag har inga vetenskapliga belägg för att mina teorier stämmer. Det här är bara mina egna slutsatser!
Visst kan det vara så att den enda rimliga orsaken är att det var mer fysiskt krävande än vad jag är van vid, men jag tror på mina två orsaksförklaringar!
Det är därför jag är så mån om att stretcha och äta så snabbt som möjligt efter en fysisk aktivitet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar