fredag 18 november 2011

Min första träningsvecka inför Marathon 2012...

Vecka 1...

Denna vecka har jag utsätt som första veckan inför STHLM Marathon 2012 eftersom det var i måndags som betalade in till Sthlm Marathon.

Jag brukar träna en del annars också (en del pass på Friskis och Svettis) men fick sedan måndags kväll en nytändning för löpningen vilket har resulterat i att i stället för att springa två pass i veckan (de senaste veckorna) har jag redan fått in ett tredje löparpass denna vecka med min klasskompis.

Det har varit en hektisk vecka med vikariejobb intervju, träning, skola, lite jobb och lite mer träning…

Min träningsvecka började redan i måndags morse kl:08:00 med en lugn 11,5km;etare med min fina klasskompis Lina och hann även med ett skivstångspass på Friskis och Svettis vid 16:30 tiden för att senare rusa till ett möte innan dagen avslutades.

Tisdagen började med ett långpass kl: 6:45 i ett 5;57 tempo/km, vilket jag aldrig kört tidigare på ett långpass! Tisdagen avslutades med en och en halv timmes BikramYoga på Ducalme. Vilket jag tror var jättebra för mina ben, tror det hjälpte mig att återhämta mig snabbare!


 (kort beskrivning fr. http://www.ducalme.se/   Bikramyoga utförs i tropisk klimat, 40 graders värme. Det är en fantastisk träningsform där vi strävar efter att att göra kroppen uthållig, stark och flexibel. Vi tränar alltså styrka, kondition med inslag av avslappning och nedvarvning för att lära kroppen och sinnet att hantera utmaning på ett stressfritt och produktivt sätt. Bikramyoga är fysiskt krävande även för den mest vältränade men alla åldrar och fysik kan oftast träna Bikramyoga. Ingen förkunskap krävs.)


På Onsdagen hade jag tänkt träna men ändrade mig då jag hade jobbat hela dagen på en förskola och hade ganska mycket att läsa till ett grupparbete dagen efter i skolan.

Torsdagen började för mig kl: 06:00 då jag mötte upp klasskompisen igen för en långsam 11km;are vilket började med att jag höll på stuka foten då jag trampa snett! Men som tur var gick det bra och vi kunde fortsätta 10,5 km till!! Efter det väntade en halvdag i skolan samt andra åtaganden…

Idag är det tänkt att jag efter skolan ska dra med min pojkvän på ett cirkyelfys pass på Friskis och Svettis, han som håller passet har inte alltid dykt upp så vi får se hur det blir idag! Förhoppningsvis kanske någon annan kan hoppa in i sådana fall…

I morgon ska jag förhoppningsvis också träna, som det ser ut nu så blir det ett spinning pass! Längtar så efter ett sådant pass det var mer än en vecka sedan sist! Jag brukar annars gå mycket er på spinning än vad jag hunnit med denna vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar