måndag 21 november 2011

06:30 ringde min väckarklocka och som tur var kände jag mig redo för veckans första pass!

Ibland kan det vara lite jobbigt att gå upp tidigt om man ändå bara ska vara hemma och plugga men har man en bra anledning till varför man ska gå upp går det förstås enklare!

Jag hade bestämt tid och plats med lina (min klasskompis) för en morgon runda. Ibland, om vi ska springa tidigt, brukar jag skicka iväg ett mess till henne för att kolla om hon är vaken, vilket jag gjorde idag med. Fick dock inget svar men tänkte ändå att hon säkert bara inte hunnit svara. Klockan 07:01 fick jag svar att hon precis vaknat och att jag kunde gå mot hennes hus (eftersom vi bor rätt nära varandra) vilket jag gjorde. Jag gick in i porten och väntade, efter någon minut öppnades dörren och hon hoppade till av rädsla. Såg rätt roligt ut! Hon ursäktade sig en massa gånger men jag tyckte det bara var rätt roligt att hon hade försovit sig eftersom jag brukar för det mesta vara någon/några minuter sen när vi ska ses.

Rundan i sig gick jättebra! Vi lunkade på i ett prattempo och vipps så hade det gått mer än en timme och 12 km var avklarade!

Mina nya löparstrumpor var jättebra! Verkligen att rekommendera! (inköpta på löplabbet!)

http://www.loplabbet.se/butik/stockholm-st-eriksgatan
http://linastraningsblogg.blogspot.com/

2 kommentarer:

  1. Hej Minna,

    Jag hitttade din blogg hos Lina och blev glad för jag ska oxå springa Stockholm marathon i juni nästa år. Vad kul att ha hittat din blogg och att jag får följa din väg dit.

    Lycka till/Cattis

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vad kul att du också ska springa Stockholm Marathon!
    Kul att du läser bloggen!

    // Minna

    SvaraRadera