söndag 8 januari 2012

Sjukt konstig träningsvecka!

Jag körde rätt hårt med träningen i måndags och tisdags och hade egentligen planerat in, efter mitt och Linas yogapass i tisdagskväll att köra ett 16 km löppass på onsdagsmorgonen (med Lina). Men natten till onsdag sov jag otroligt dåligt, vaknade flera gånger av att vara jätte törstig (förmodligen dåligt drickande efter Bikram yoga passet). När väckaklockan sedan ringde kände jag mig helt varm i kroppen och uttorkad, jag bestämde mig då för att ställa in det passet.
Senare under onsdagen valde jag att vila från träningen den dagen och började känna mig mer och mer hängig ju senare dagen blev…
Jag hade som ambition att sätta igång med träningen igen på torsdagen, men även denna dag kände jag mig inte helt hundra. Jag låg mestadels i sängen och sov även en hel del på dagen.
På fredagen hade jag däremot planer, då fanns det inte tid till att ligga i sängen (och ingen ro i kroppen för det heller). Eftersom jag kände mig ganska pigg den dagen blev det ett skivstångspass som bestämt med min pappa i stan på Friskis. Vi fick även med oss min bror till Friskis, han valde gymma i stället.  
Eftersom jag kände mig rätt pigg efter passet och resten av kvällen bestämde jag mig för att springa morgonen efter (om jag inte skulle känna mig sämre på morgonen förstås…), jag frågade mamma på kvällen om hon ville följa med ut på en runda innan frukost men hon var inte jätte entusiastisk  på den iden så jag gick och lade mig med funderingar på hur jag själv skulle springa morgonen därpå… På lördagsorgonen väcktes jag av min mamma som undrade om vi skulle springa en runda eller inte (på tyska, vilket hon gör ibland för att träna mig lite i det tyska språket)…
Självklart blev mitt svar ja! 15 minuter senare stod vi utanför huset ombytta och det var mamma som tog intiativ till att bestämma runda…
Vi körde i ett lugnt och behagligt tempo som passade för oss båda en morgon som denna (med 5 minus grader ute). Efter 4 km stannade mamma och jag, då jag ställde in min klocka för ett nytt pass och mamma gick den sista biten hem.
1 timme och ca 12 min senare klev även in innanför dörren. Nöjd efter ett 16 km pass, ett pass jag egentligen lovat att springa med lina på onsdagen som senare blev ett löfte att fullfölja för mig själv…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar