fredag 20 januari 2012

En underbar träningsvecka so far!

Jag har denna vecka hunnit med 3 löppass (plus annan träning) vilket jag inte hunnit de två tidigare januari veckorna, så jag är mer än nöjd!

Visserligen springer jag inte så snabbt som jag gjorde innan jag blev sjuk, innan jul men jag ger mig i alla fall ut!
I onsdags efter en intensiv dag i skolan med både aktivt lyssnande på klasskamraters redovisningar samt egen gruppredovisning på 90 minuter tog vi oss (jag och Lina) ut på en löparrunda med ambitionen att bli av med stresshuvudvärk samt förhoppningsvis klara av ett långpass, men om vi inte orkade skulle vi ge upp, vi hade förberrett oss på att vi kanske inte skulle orka denna dag…
Men det gjorde vi! 22,24 km fick vi ihop.
Vi bestämde oss även för att springa en bit på vägen hem från skolan dagen efter då andra grupper skulle redovisa…

Det var för mig rätt trögt att springa dagen efter ett långpass och jag satte upp mål för mig själv i huvudet, hur långt jag skulle ta mig innan jag skulle ge upp. Vi diskuterade även på vägen från skolan hur långt vi skulle springa samt vilken väg som var bäst, (vi behövde bara fråga en kvinna om vägen till älvsjö tågstation eftersom vi hade cyklat den vägen för några månader sedan) och vi blev rätt förvånade när vi såg att det blev 11,6 hela km som vi hade sprungit.
Jag är mycket nöjd med veckans löpning, nöjd över kapaciteten och längden på passen…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar