måndag 2 januari 2012

Årets första träningspass

Jag kan inte säga att jag gjort så mycket vettigt idag förutom att ha tränat 2 gånger, dagen bara flög iväg och eftersom jag vaknade ganska sent idag så hann jag inte göra så mycket emellan träningarna, jag och pojkvännen tog det bara lugnt hemma helt enkelt. Det var super mysigt och helt nödvändigt!

Åter till dagens träning…
Första passet blev spinning på Friskiss. Jag kom in sent i spinningsalen (efter att ha blivit intervjuad och fotad av personer från expressen) och märkte att det inte fanns någon cykel till mig! Jag tänkte shit jag som verkligen ville gå på det här passet! Ledaren som uppmärksammade mig, frågade då alla om det var någon  som inte hade någon biljett, men självklart var det ingen som svarade , hon bad mig då att gå till receptionen och be dem hjälpa mig! Vilket jag gjorde och efter lite krångel med reservcykeln (de fick hämta en ny sadel och styre till reserv cykeln som fanns där) kunde jag äntligen även jag börja cykla, då var dock hela introt slut, men jag var glad över att vara där i alla fall och få vara med på spinningen. I mitten av passet klev ledaren av cykeln och frågade mig hur det hade gått och vad receptionisterna hade trott  var orsaken till detta, jag svarade som receptionisterna hade sagt till mig, att det förmodligen var någon på passet som hade smitit in utan biljett, vilket ledaren trodde också...  Jag är som sagt glad över att det i alla fall blev ett spinning pass för mig idag!

Dagens andra pass var ett löparpass med Lina, hon ringde mig när hon kom hem från sitt arbete och bad mig göra i ordning för en löpar runda. Det var riktigt kul att få springa idag och få analysera nyårsjoggen som vi arrangerade i lördags…  Det är väldigt nyttigt att göra det… 13 km senare var vi hemma igen och lina hjälpte mig att ställa in min Garmin klocka, så att det blir lättare för mig att få ut mer av klockans funktioner…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar