tisdag 7 februari 2012

På bättrings vägen

Igår var jag som sagt hos sjukgymnasten och fick många tipps hur jag ska sitta, stå samt vad jag bör och inte bör träna innan jag är helt bra i ryggen och vad jag bör tänka på innan och efter träning.
Jag har ju fortfarande lite ont när jag vaknar.
Sjukgymnasten sa att just löpning är bra träningsform eftersom det är en naturlig rörelse.

Men jag har ju som sagt en belastningsskada på mitt ena knä och det är därför jag tränat annat också, jag har gått på, skivstångs pass på Friskis för att stärka musklerna, göra dem uthålligare.
Skivstångs passen får jag dock vänta lite med.
Spinning godkände hon, om jag kunde ställa in cykeln så att jag styret sitter högre än sadeln, i och med det skulle kroppen inte behöva böjas så mycket.
Därför var jag på spinning igår, fick dock lite känningar i ryggen efter passet, trotts att jag stretchat ryggen mycket både innan och efter passet.
Antar att ryggen är ovan.

Men jag känner att jag lyssnar på kroppen mer nu än innan jag fick ryggskottet. Jag har även märkt (vilket andra har sagt till mig) att jag får mer ont i ryggen om jag sitter stilla för länge, vilket jag gjorde idag.
Men efter en promenad kändes det mycket bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar